Remmingswerk en steigerbouw

PK Waterbouw is van ouds her gespecialiseerd in het aanbrengen van geleidewerken en remmingwerken in en rond de binnenstad. Over het algemeen zijn de remmingwerken in Amsterdam verouderd waardoor PK Waterbouw afgelopen jaren al veel remmingwerken heeft vervangen in de binnenstad, mede hierdoor is onze specialisatie ontstaan.

We hebben hiervoor speciale schepen met kranen ontwikkeld en tevens ander zwaar materiaal waarmee wij ‘de bijna onmogelijke’ plekken in de binnenstad kunnen bereiken. Ook al is het ondiep, zijn de doorvaarten klein en de bruggen laag, PK Waterbouw komt er.

In het geval van moeilijk bereikbare locaties of voor het plaatsen van schoorpalen kan een afwijkende hoek noodzakelijk zijn, ons materieel is hier uitermate geschikt voor.

Al onze artikelen bij remmingswerk en steigerbouw

BETER PLANNEN MET TRACK&TRACE

65 waardevolle schepen en schuiten in het oog houden. Tot voor kort kon PK Waterbouw dat niet realtime. Alleen door…

Lees meer

FLOATING TRAFFIC CONTROL

Wat is FTC? Floating Traffic Control is een aanvulling op de bestaande informatiesystemen en in het leven geroepen omdat de…

Lees meer

ALLEEN DE POPEYE KAN HET!

Bij het plannen voor de renovatie van drie bruggen op de Vijzelstraat kwam de visie om al het transport over…

Lees meer

DE KRACHT VAN DE GRACHT: STADSDISTRIBUTIE EN BOUWLOGISTIEK OVER HET WATER

De mobiliteit binnen de metropoolregio’s is een punt van zorg. Binnensteden slibben dicht. Infrastructuurprojecten leiden doorgaans tot een slechtere bereikbaarheid….

Lees meer

PK WATERBOUW / ZOEV CITY WINT TWEEDE PLEK DAM PRIJS 2018!

Wij zijn vereerd met de tweede plek als meest duurzame onderneming van Amsterdam. We willen alle mensen die op ons…

Lees meer

ONDANKS EEN DRUKKE VERKEERSROUTE TOCH EEN PROBLEEMLOZE BOUWLOGISTIEK

Dura Vermeer bouwt aan het kantoorgebouw Y-point, aan de Van Diemenstraat, in het stadsdeel Westerpark Amsterdam. De Van Diemenstaat ligt…

Lees meer

KLAAR VOOR EEN STRUCTURELE AANPAK VOOR HET TRANSPORT OVER DE GRACHTEN. 

“Geen zwaar bouwverkeer meer door de middeleeuwse straten van Amsterdam. Geen zware  vuilnisauto’s die de walkanten kapot rijden maar simpelweg…

Lees meer

STAAT VAN KADEMUREN IS NOG SLECHTER DAN GEDACHT

Ten minste tien kilometer kademuur in Amsterdam is zo slecht dat er een verhoogd risico is op verzakken. Die kademuren…

Lees meer