Binnenstedelijk bouwtransport

Met een uitgebreide vloot biedt PK Waterbouw sleepdiensten aan in de binnenwateren van Nederland. Onze sleepboten worden veelal ingezet voor het transporteren van ladingpontons, beunbakken, ruimschuiten en bijzondere transporten van woonarken/-schepen. Een deel van ons sleepmaterieel is speciaal ontwikkeld voor sleeptransporten over de grachten van de binnensteden.

Door toepassing van speciale technieken en specifieke afmetingen van onze schepen kunnen wij op plekken komen die voor andere sleepboten niet bereikbaar zijn. Hierdoor zijn zelfs de kleinste grachten in Amsterdam voor ons bereikbaar. En mocht het toch nog niet passen dan bouwen we een schip dat wel past.

Wij varen standaard onder sleepconditiën en ons team bestaat uitsluitend uit ervaren schippers. Ze kunnen snel en effectief anticiperen op veranderende situaties en begrijpen dat het te verslepen object doorgaans een aanzienlijke waarde vertegenwoordigd.

Het ontzorgen van alle betrokken partijen is niet alleen een kwestie van het juiste materieel en de juiste vaklui in te zetten. Het gaat ook om omgevingsmanagement, overzicht en direct kunnen anticiperen op de binnenstedelijke vaarwegen.

PK Waterbouw heeft één control centrum waar alle vaarbewegingen ‘live’ te zien zijn en kan hierdoor direct inspelen elke situatie die zich op het water voor doet. Door het continu monitoren van alle vaarbewegingen kan worden voorkomen dat het bouwproces onnodig stil komt te liggen. Met de flexibele Floating Traffic Control units kunnen er snel alternatieve vaarroutes worden geboden waardoor niemand stil komt te liggen.

Transport bouwmaterialen

Onze vloot is enorm divers en met de focus op bouwtransport werken wij met grote krachtige boten voor het verplaatsen van ruimschuiten, pontons, duwbakken en dekschuiten van 25 tot 300 ton.

Voor bouw- en bijzonder transport bieden wij:

  • Bouwhub Citydock voor op en overslag buiten de binnenstad direct naast de A10
  • Logistiek & planning voor het transport over water naar bouwlocatie.
  • Bundelen en overslag bouwmaterialen
  • Transport personeel.
  • Coordinatie en planning- van leverancier tot bouwlocatie
  • Track en trace van logistieke stroom en materieel

Bijzonder transport

We hebben veel ervaring in het slepen van bijzondere vrachten. Bijzondere vrachten vragen iedere keer weer om een nieuw plan. Onze expertise ligt juist daar waar flexibiliteit, vakmanschap en innovatie samenkomen. Onder bijzonder transport verstaan wij het slepen van woonschepen of extreem zwaar materiaal, grote ladingen en bijvoorbeeld hijskranen.

Specialistisch transport

PK Waterbouw werkt met grote traditioneel aangedreven dieselmotoren maar voor de binnenstad ook met speciale, elektrisch aangedreven sleepboten. Ook loopt er een innovatieproject waarin getest wordt hoe een waterstofaandrijving kan worden benut in de waterbouw.

Al onze artikelen bij binnenstedelijk bouwtransport

BETER PLANNEN MET TRACK&TRACE

65 waardevolle schepen en schuiten in het oog houden. Tot voor kort kon PK Waterbouw dat niet realtime. Alleen door…

Lees meer

FLOATING TRAFFIC CONTROL

Wat is FTC? Floating Traffic Control is een aanvulling op de bestaande informatiesystemen en in het leven geroepen omdat de…

Lees meer

ALLEEN DE POPEYE KAN HET!

Bij het plannen voor de renovatie van drie bruggen op de Vijzelstraat kwam de visie om al het transport over…

Lees meer

DE KRACHT VAN DE GRACHT: STADSDISTRIBUTIE EN BOUWLOGISTIEK OVER HET WATER

De mobiliteit binnen de metropoolregio’s is een punt van zorg. Binnensteden slibben dicht. Infrastructuurprojecten leiden doorgaans tot een slechtere bereikbaarheid….

Lees meer

PK WATERBOUW / ZOEV CITY WINT TWEEDE PLEK DAM PRIJS 2018!

Wij zijn vereerd met de tweede plek als meest duurzame onderneming van Amsterdam. We willen alle mensen die op ons…

Lees meer

ONDANKS EEN DRUKKE VERKEERSROUTE TOCH EEN PROBLEEMLOZE BOUWLOGISTIEK

Dura Vermeer bouwt aan het kantoorgebouw Y-point, aan de Van Diemenstraat, in het stadsdeel Westerpark Amsterdam. De Van Diemenstaat ligt…

Lees meer

KLAAR VOOR EEN STRUCTURELE AANPAK VOOR HET TRANSPORT OVER DE GRACHTEN. 

“Geen zwaar bouwverkeer meer door de middeleeuwse straten van Amsterdam. Geen zware  vuilnisauto’s die de walkanten kapot rijden maar simpelweg…

Lees meer

STAAT VAN KADEMUREN IS NOG SLECHTER DAN GEDACHT

Ten minste tien kilometer kademuur in Amsterdam is zo slecht dat er een verhoogd risico is op verzakken. Die kademuren…

Lees meer