Hijs en bergingswerk 

 

Al onze artikelen bij hijs- en bergingswerk

Een kleine stap terug en dan gigantische stap vooruit in de bouwlogistiek

Vierhonderd jaar geleden ontstond Amsterdam rond, op en dankzij het water. Over de grachten werden de goederen en materialen aangevoerd…

Lees meer

Lelie Rondvaart

Lelie Rondvaart De historische binnenstad van Amsterdam is met zijn grachten, kanalen, de Amstel en het IJ, een unicum in…

Lees meer

Onderlossers voor het overslaan van grond en bagger in diep water.

  PK Waterbouw heeft een ruim aantal onderlossers beschikbaar voor het lossen van baggerspecie of grond net onder de waterlijn….

Lees meer

BETONTRANSPORT OVER HET WATER

BETONTRANSPORT OVER HET WATER: GEEN SCHADE AAN KADES EN BRUGGEN! Tijdens de renovatie van de bruggen op de Vijzelstraat in…

Lees meer

BETER PLANNEN MET TRACK&TRACE

Meer dan 100 waardevolle schepen en schuiten in het oog houden. Tot voor kort kon PK Waterbouw dat niet realtime….

Lees meer

FLOATING TRAFFIC CONTROL

Wat is FTC? Floating Traffic Control is een aanvulling op de bestaande informatiesystemen en in het leven geroepen omdat de…

Lees meer

ALLEEN DE POPEYE KAN HET!

Bij het plannen voor de renovatie van drie bruggen op de Vijzelstraat kwam de visie om al het transport over…

Lees meer

DE KRACHT VAN DE GRACHT: STADSDISTRIBUTIE EN BOUWLOGISTIEK OVER HET WATER

De mobiliteit binnen de metropoolregio’s is een punt van zorg. Binnensteden slibben dicht. Infrastructuurprojecten leiden doorgaans tot een slechtere bereikbaarheid….

Lees meer

ONDANKS EEN DRUKKE VERKEERSROUTE TOCH EEN PROBLEEMLOZE BOUWLOGISTIEK

Dura Vermeer bouwt aan het kantoorgebouw Y-point, aan de Van Diemenstraat, in het stadsdeel Westerpark Amsterdam. De Van Diemenstaat ligt…

Lees meer

KLAAR VOOR EEN STRUCTURELE AANPAK VOOR HET TRANSPORT OVER DE GRACHTEN. 

“Geen zwaar bouwverkeer meer door de middeleeuwse straten van Amsterdam. Geen zware  vuilnisauto’s die de walkanten kapot rijden maar simpelweg…

Lees meer

STAAT VAN KADEMUREN IS NOG SLECHTER DAN GEDACHT

Ten minste tien kilometer kademuur in Amsterdam is zo slecht dat er een verhoogd risico is op verzakken. Die kademuren…

Lees meer